Департамент соцзахисту населення звітує про роботу зі зверненнями громадян

Аналіз динаміки надходжень звернень громадян до департаменту за звітній період свідчить про збільшення їх кількості на 14% (на 112 звернень) у порівнянні з відповідним періодом 2020 року.

Загалом до департаменту надійшло 916 звернень, з яких 491 – письмові та 425 – усні. Порівняльна статистика вказує на збільшення письмових звернень на 261 (114%), а щодо усних – на зменшення на 149 (26%).

Серед усних звернень 46% (1090) складають звернення на «Урядовий контактний центр» та до Сумського обласного контактного центру (більше на 150 звернень або на 56% ніж у минулому році). Зважаючи на карантинні обмеження, пов’язані з поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, особисті прийоми громадян не проводились.

За соціальним станом авторів звернення розподілилися: військовослужбовці – 210, пенсіонери за віком та пенсіонери з числа військовослужбовців – 163, безробітні особи – 103, робітники – 46, підприємці – 3, працівники бюджетної сфери та державні службовці – 2, інші категорії, що не зазначені в класифікаторі звернень, – 389.

Серед найактуальніших питань, що порушувалися в зверненнях протягом року традиційно залишились: виплата щорічної разової грошової допомоги до 5 травня (213); призначення та виплата державної допомоги (267); призначення житлової субсидії (261); надання матеріальної допомоги (85); отримання пільг на оплату житлово-комунальних послуг (50).

Інші поширені питання, з якими звертались сумчани, стосувалась забезпечення санаторно-курортним лікуванням та виплати компенсації, побут осіб з інвалідністю, соціального захисту «чорнобильців», забезпечення засобами пересування, забезпечення продуктовими наборами, грошова допомога внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, виплата грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення деяким категоріям осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей, насильство в сім’ї, робота територіального центру «Берегиня» та Центру реінтеграції бездомних осіб тощо та склали 4,3% від загальної кількості.

Серед основних причин, що спонукали до звернень, стали значні зміни в чинному законодавстві та нерозуміння певних їх положень громадянами. Зокрема, заявниками порушувалися питання щодо отримання роз’яснень порядку надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій готівковій формі та грошовій безготівковій формі, призначення допомоги на дітей одиноким матерям, малозабезпеченим сім’ям, нарахування компенсаційної виплати «муніципальна няня» та інші.

Фактором збільшення звернень за роз’ясненнями стала ситуація, пов’язана із загальнонаціональним карантином, та в зв’язку з цим – обмеженням у проведенні особистого прийому мешканців громади.

На всі звернення надавалися обґрунтовані відповіді в передбачений законодавством термін, у яких роз’яснювалися положення чинного законодавства, право громадян на звернення за захистом своїх прав і законних інтересів до суду 5% звернень (45) розглянуто в термін до п’яти днів; 51% звернень (464) розглянуто в термін до 15 днів; 44% звернень (406) розглянуто в термін до 30 днів; одне звернення розглядалось більше місяця.

Із загальної кількості звернень вирішено позитивно 262 (у ці дані входять відповіді громадянам, які не мали інформації про призначення субсидії з об’єктивних причин – отримання відповідей на запити, розгляд на комісії, повідомлення про призначення державних соціальних допомог, ін.), відмовлено в задоволенні – 348, надано мотивованих роз’яснень – 300, направлено для виконання за належністю – шість.

Директором департаменту під особистий контроль взято розгляд 27 звернень від осіб з інвалідністю внаслідок війни та два звернення від жінки, якій присвоєно Почесне звання «Мати-героїня»: з питань монетизації пільг; виплати щорічної разової грошової допомоги до 5 травня; призначення державної соціальної допомоги, призначення субсидії.

Повторних звернень розглянуто дев’ять, які стосувались призначення житлової субсидії, призначення державної соціальної допомоги. Причина повторних звернень – неможливість проведення особистого прийому, що ускладнило комунікацію із певними категоріями громадян, такими як особи з інвалідністю, особи похилого віку. Заявникам надані роз’яснення про те, що питання, які порушувалися в зверненнях, не можуть бути задоволені, оскільки департамент діє в межах наданих йому повноважень.

Також розглянуто шість колективних звернень, у тому числі чотири електронні петиції. що в установлений строк не набрали необхідної кількості голосів («Організація дозвілля для літніх мешканців м. Суми», «Створення доступного середовища для маломобільних груп населення в м. Суми», «Облаштування об’єктів громадського користування пандусами», «Обладнання соціально-значимих перехресть світлофорами»).

На багатоканальну телефонну лінію «78-88-88» звернулось понад дев’ять тисяч громадян із різних питань соціального захисту. Найактуальнішими питаннями були: оформлення житлових субсидій та призначення та виплата державних допомог (5775), одержання пільг (641).