Булінг з боку учнів: як учителю захиститися від насилля?

Останнім часом в Україні часто обговорюють булінг та розповідають, як захистити від нього дітей. Але значно менше уваги приділено механізму попередженню та протидії булінгу щодо вчителів та інших учасників, які задіяні до учбового процесу. Повідомляє Відділ ювенальної превенції ГУНП в Сумській області.

27 березня спільними зусиллями Охтирського місцевого центру з надання БВПД в особі директора Тамари Козир та правниці Марини Лапоног, старшого інспектора з ювенальної превенції сектору превенції Охтирського ВПГУНП в Сумській області, капітаном поліції Анною Педорченко проведено семінар на тему: «Запобігання та протидія булінгу, вчиненому дітьми та стосовно них».

Присутніх проінформовано про зміни в законодавстві щодо булінгу (цькування), окреслено що таке булінг та його ознаки. Також Тамара Козир розповіла: «Передбачено обов’язок засновника закладу освіти вживати заходів для надання соціальних та психологічно-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками чи постраждали від нього».

Марина Лапоног розповіла, що педагогічні працівники мають право на захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу, дискримінації за будь-якою ознакою.

До відома присутніх донесено інформацію, що на керівників закладів покладається обов’язок :
– приймати заяв від батьків, викладачів дітей щодо фактів прояву булінгу;
– повідомляти уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальну превенцію) та службу у справах дітей про булінг;
– проводити заходи для надання соціальних та психологічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг/стали його свідками або постраждали.

Також Тамара Козир розповіла про відповідальність за неповідомлення про випадки булінгу.

Натомість Анна Педорченко розповіла про операцію «Магазин», що діє у випадку повідомлення вчинення булінгу у шкільному середовищі, порядок складання протоколів на дітей та батьків, у випадку, якщо особи не виконують батьківські обов’язки/ діти не досягли віку відповідальності.

Крім того, з аудиторією обговорено причини вчинення булінгу та чому все частіше викладачі зустрічаються з дітьми-буллерами.

Дійшли до висновку, що поведінка дітей (буллерів) може бути :
– лайтовий варіант поведінки таких дiтей – пошук себе, намагання відчути й усвідомити свої обмеження, розібратися з власним самоконтролем.
– варіант хард – коли пошуки себе вони здійснюють не за власний рахунок, а за рахунок порушення меж, прав та свобод інших людей.

Присутніх закликали, по-перше, не замовчувати, проводили профілактичну роботу та повідомляти одразу поліцію про прояви булінгу.

Усім роздано інформаційні буклети та надано презентацію, яку можна використати у виховній роботі з дітьми.