10 учителів початкових класів з Сумщини не пройшли сертифікацію

В Україні завершився перший етап із сертифікації педагогічних працівників. За інформацією управління Державної служби якості освіти у Сумській області, 38 із 48 зареєстрованих учителів початкових класів Сумщини успішно пройшли І етап сертифікації – зовнішнє незалежне тестування.

Метою сертифікації є виявлення та стимулювання педагогічних працівників з високим рівнем професійної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню.

У межах пілотного проєкту в сертифікації могли взяти участь не більше 49 учасників Сумської області (по Україні всього 2000).

Для участі в сертифікації зареєструвалося 49 педагогічних працівників від Сумщини, що становить 100 % від установленої квоти.

За даними Українського центру оцінювання якості освіти, офіційно зареєстровано для проходження сертифікації 48 учителів Сумщини, з них 38 склали тест (79%). Це високий показник, який свідчить, що вчителі нашої області йдуть у ногу з часом і готові сприймати зміни, змінюватися самі, удосконалюватися та розвиватися.

Серед педагогів, які проходили незалежне тестування, переважали жінки – 98%. Проте приємно відзначити, що учасником сертифікації став і представник чоловічої статі – це вчитель школи однієї із сільських громад.

Довідково. Сертифікація складається з трьох етапів, що відбуваються послідовно один за одним: незалежного тестування учасників сертифікації; самооцінювання учасниками сертифікації власної педагогічної майстерності; вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації.

До кожного наступного етапу потрапляють учасники сертифікації, які успішно проходять попередній. На кожному етапі вчитель має право добровільно відмовитись від подальшої участі.

Педагогічні працівники, які отримають сертифікати, матимуть право:

— отримувати щомісячну 20%-ву доплату до посадового окладу (ставки заробітної плати) пропорційну до обсягу педагогічного навантаження протягом строку дії сертифіката (3 роки);

— упроваджувати й поширювати методики компетентнісного навчання та нові освітні технології;

— брати участь у подіях і заходах, пов’язаних із забезпеченням якості та впровадженням інновацій, педагогічних новацій і технологій у системі освіти.

Успішна сертифікація зараховується як проходження атестації педагогічним працівником, а також є підставою для присвоєння йому відповідної кваліфікаційної категорії та/або педагогічного звання.

Педагогічні працівники беруть участь у сертифікації виключно на добровільних засадах і можуть відмовитися від участі на будь-якому її етапі. Усі процедури адаптовані до ймовірних умов карантинних обмежень і в разі потреби проводитимуться за допомогою онлайн-інструментів.

За інформацією управління Державної служби якості освіти у Сумській області