Щепкінці показали нову прем`єрну виставу

Після презентації глядачам вистави «Шинель» щепкінці зробили ще одну цікаву спробу переосмислення гоголівської  спадщини. 13 листопада на сцені Національного академічного театру імені М.С. Щепкіна показали нову прем`єрну виставу. 

Про це 15 листопада повідомили в Управлінні культури Сумської ОДА.

Цього разу предметом творчих прагнень стала відома повість  «Ніч перед Різдвом», яка свого часу входила у цикл літературних творів великого письменника під назвою «Вечори на  хуторі біля Диканьки».

Автор нової постановки – молодий режисер Дмитро Некрасов підкреслює, що, працюючи над спектаклем, намагався представити свіжий погляд на відомий класичний твір. Головна ідея, на думку режисера, полягає у бажанні змалювати тугу Гоголя за своїм краєм, його красою і рідною культурою. До того ж, це своєрідна данина народним традиціям, які під впливом часу подеколи відходять на другий план. 

Сценічний простір збагачено сучасними версіями обрядово-пісенних співів Слобожанщини і, зокрема, Сумського регіону, які виконує хор, що виступає доволі самостійною дійовою особою. У деяких епізодах вистави артисти хору безпосередньо долучаються до сценічного дійства. 

Автор постановки вважає  це одним з найважливіших компонентів спектаклю. Пошук аутентичного фольклорного  матеріалу  вели за багатьма напрямками: залучали фахівців, різноманітний дослідницький матеріал, безпосередніх учасників співочих народних колективів тощо. 

Вистава «Ніч перед Різдвом» має багатокомпонентну будову. У ній задіяна майже вся трупа театру: драматичні артисти, балет, хор, артисти-вокалісти. Особливого колориту надають виставі  батальні сцени, які містять чимало яскравих елементів. 

Не менш вражають і «висотні епізоді». Спеціально для їх реалізації у якості консультантів довелось залучати майстрів міжнародного класу з альпінізму. 

Загалом вистава насичена цілою низкою несподіваних сценічних рішень. Безперечно,що частина з них розрахована на сучасного молодого глядача з його специфікою динамічного сприйняття та тяжіння до ексцентричної образної символіки. Такий підхід обумовлює наявність певної «експериментальної мови», якої, вочевидь, не бракує у новій прем`єрній постановці щепкінців.